Αλυσιδωτά e-mails

Σας παρακαλώ σταματήστε να προωθείτε αλυσιδωτά e-mails στους φίλους σας.
Απλώς σταματήστε, ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε το γιατί.

Αν παρόλα αυτά, θέλετε να μάθετε περισσότερα για το θέμα, διαβάστε το παρακάτω κείμενο. Σας αφορά άμεσα.

Εντάξει, τώρα που έχω την προσοχή σας, μπορώ να σας εξηγήσω περισσότερα. Σίγουρα έχετε λάβει κατά το παρελθόν e-mails τα οποία περιείχαν κάποια από τις παρακάτω φράσεις:

  1. Στείλε αυτό το e-mail σε όλους σου τους φίλους και η Microsoft θα το ανιχνεύσει και θα σου στείλει 1000 δολάρια στον λογαριασμό σου.
  2. Στείλε αυτό το e-mail σε όλους σου τους φίλους για να έχεις καλή τύχη. Ένας που δεν το έστειλε, πέθανε μετά από 7 ημέρες.
  3. Στείλε αυτό το e-mail σε όλους σου τους φίλους γιατί το παιδάκι μου πάσχει από καρκίνο. Η AOL για κάθε e-mail που στέλνεις εσύ και οι φίλοι σου θα δίνει 5 cents για τη θεραπεία του παιδιού.
  4. Στείλε αυτό το e-mail σε όλους σου τους φίλους για να ενημερωθούν για τον νέο ιό που κατακλύζει το internet.
  5. Στείλε αυτό το e-mail σε όλους σου τους φίλους. Οι πρώτοι 50 που θα το λάβουν, θα κερδίσουν ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια από την ΝΙΚΕ.

…και διάφορα άλλα τέτοια. Παρατηρήστε ότι όλες οι παραπάνω φράσεις (σε όποια γλώσσα κι αν είναι γραμμένες στο e-mail που θα λάβετε) εμπεριέχουν την πρόταση «στείλε αυτό το e-mail σε όλους σου τους φίλους» η οποία σχεδόν πάντα ακολουθείται από κάτι θετικό, είτε πρόκειται για χρηματική απολαβή, είτε για δώρο, είτε απλά για καλή τύχη.

Όλοι οι χρήστες που λαμβάνουν τέτοια e-mails (αλυσιδωτά e-mails ή chain mails) έχουν δύο επιλογές. Ή να τα αγνοήσουν ή να κάνουν αυτό που τους ζητάει το μήνυμα. Και επειδή συνήθως αυτό που ζητάει το μήνυμα είναι κάτι τόσο απλό, όσο το να πατήσουν 2 clicks, απλώς το κάνουν. Χωρίς να το σκεφτούν. Χωρίς να σκεφτούν καν το κατά πόσο αυτό που αναφέρει το μήνυμα έχει έστω και την παραμικρή δόση αληθείας. Απλώς το κάνουν. Αγνοώντας όμως όλες τις δυσάρεστες συνέπειες που αυτό επιφέρει.

Πρόθεσή μου δεν είναι ούτε να σας αγχώσω, ούτε να δαιμονοποιήσω τις καταστάσεις. Θα σας εξηγήσω όμως με απλά λόγια α) γιατί συμβαίνει αυτό και β) γιατί δεν πρέπει να το κάνετε. Τόσο απλά.

Ας πούμε λοιπόν μερικές αλήθειες:

  • Δεν υπάρχει κανένα σύστημα εντοπισμού των e-mails σήμερα παγκοσμίως.

Όταν κάποιο e-mail ισχυρίζεται ότι η Χ εταιρία εντοπίζει τα e-mails που στέλνονται ή προωθούνται στο internet με σκοπό να σας αποδώσει χρήματα, δώρα ή να βοηθήσει για κάποιον κοινωφελή σκοπό, απλώς λέει ψέματα. Μάλιστα λέει τόσο τραγικά ψέματα που, εμείς που ασχολούμαστε με την πληροφορική, κρατάμε κάθε φορά τις κοιλιές μας από τα γέλια – όχι γι’ αυτούς που τα γράφουν, αλλά γι’ αυτούς που τα πιστεύουν. Εσάς δηλαδή. Μάθετε λοιπόν ότι είναι τεχνικώς αδύνατον (λόγω της φύσης του ίδιου του internet) να εντοπιστεί ο αριθμός αυτών των μηνυμάτων που στέλνει ο ένας στον άλλο. Απλώς δε γίνεται. Όχι από τις εταιρίες, ούτε καν από τις κυβερνήσεις, τον στρατό ή τους εξωγήινους. Δεν γίνεται. Σας κοροϊδεύουν. Ακόμη κι αν ένα τέτοιο σύστημα υπήρχε, ποιος αφελής πιστεύει ότι μια εταιρία θα το κοινοποιούσε τόσο απλά δημοσίως, χωρίς να της επιτεθεί το σύμπαν για παραβίαση προσωπικών δεδομένων; Σκεφθείτε το λίγο.

  • Κανείς δε σκορπάει τα χρήματά του στο internet.

Αλήθεια, σας πέρασε ποτέ από το μυαλό ότι θα μπορούσατε να κερδίσετε έστω και 1 cent από τα μηνύματα που προωθείτε στους φίλους σας; Ακόμη κι αν κάποια από αυτά περιέχουν αναφορές ότι ο Μήτσος κέρδισε 1000 ευρώ και η Κούλα που δεν το πίστευε στην αρχή, έλαβε μια επιταγή με 783 ευρώ, αποσκοπούν απλώς στο να γίνουν πιο δελεαστικά και να σας πείσουν να πράξετε κι εσείς το ίδιο. Κανείς δεν έχει λάβει το παραμικρό ποτέ από αυτά τα e-mails και ούτε πρόκειται, σας διαβεβαιώ γι’ αυτό.

Ε, τότε ποιος τα οργανώνει όλα αυτά; Πού αποσκοπούν;

Εδώ είναι και το ζουμί της υπόθεσης. Παρατηρήστε λίγο καλύτερα αυτά τα μηνύματα που τυχόν έχουν ξεμείνει στο mailbox σας. Αν τα ανοίξετε, θα δείτε ότι περιέχουν μέσα ένα σωρό διευθύνσεις e-mail. Αυτό συμβαίνει γιατί πολύ απλά όταν προωθείτε ένα μήνυμα, τις περισσότερες φορές οι προηγούμενες διευθύνσεις e-mail «ξεμένουν» είτε μέσα σ’ αυτό, είτε στο πεδίο «Προς» του μηνύματος. Σε ένα τυχαίο αντίστοιχο μήνυμα που μου έστειλαν πριν από λίγο, υπάρχουν μέσα πάνω από 1000 πραγματικές διευθύνσεις e-mail ανυποψίαστων ανθρώπων στους οποίους κάποιος «φίλος» έστειλε αυτό το μήνυμα. Αν ένας από αυτούς προωθήσει το μήνυμα, χωρίς να καθαρίσει τις προηγούμενες διευθύνσεις, όλες αυτές (μαζί και η δική μου που δεν έστειλα τίποτα σε κανέναν) θα φτάσουν σε κάποιον άλλον, ο οποίος με τη σειρά του θα τις στείλει σε κάποιον άλλον και πάει λέγοντας. Για να το πούμε με απλά μαθηματικά, αν κάποιος συντάξει ένα e-mail και το στείλει σε 100 ανθρώπους, ένας από τους 100 το στείλει σε άλλους 100 και ένας από αυτούς σε άλλους 100, μέσα στο e-mail αυτό θα έχουν μαζευτεί πολύ εύκολα 300 διευθύνσεις e-mail μόνο με 3 αποστολές. Γεωμετρικά, οι διευθύνσεις αυτές καταλήγουν να είναι άπειρες…

Αυτό είναι και το μυστικό αυτών των μηνυμάτων. Συλλέγουν διευθύνσεις e-mail. Και όχι απλές διευθύνσεις. Πραγματικές διευθύνσεις, πραγματικών ανθρώπων που ανοίγουν το mailbox τους κάθε ημέρα. Αυτό, όσο περίεργο κι αν σας φαίνεται, έχει μεγάλη αξία για κάποιους στο internet και μεταφράζεται σε μετρητά. Μετρητά που δεν φτάνουν ποτέ στην τσέπη σας όμως.

Αυτό που θα φτάσει σε εσάς με αυτή τη διαδικασία, θα είναι περισσότερα spam e-mails. Διαφημιστικά μηνύματα πορνογραφικού περιεχομένου, αγοράς ναρκωτικών, Viagra, μηνύματα που περιέχουν ιούς (που σκοπό έχουν συνήθως να συλλέξουν ΟΛΕΣ τις διευθύνσεις e-mail από τα μηνύματά σας και να τις προωθήσουν πίσω στους spammers) και ένα σωρό άλλα τα οποία θα απορείτε είτε από ποιόν τα λάβατε είτε για το πού βρήκε τη διεύθυνσή σας και σας τα έστειλε. Πολύ απλά η e-mail διεύθυνσή σας που συλλέχθηκε από ένα τέτοιο αλυσιδωτό e-mail στο παρελθόν, πουλήθηκε μαζί με εκατοντάδες άλλες σε κάποια εταιρία που κάνει αυτή τη δουλειά: στέλνει διαφημιστικά e-mails. Όσο ανόητο κι αν σας ακούγεται, όταν τα διαφημιστικά e-mails σήμερα ξεπερνούν τα 83 δισεκατομμύρια ετησίως, ακόμη κι αν ένα πολύ μικρό ποσοστό του πληθυσμού εξαπατάται από αυτά, ο τζίρος είναι σημαντικός. Για κάτι που δεν έχει κόστος (όπως τα e-mails) τα κέρδη είναι πραγματικά τεράστια, δε νομίζετε;

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα προωθήσετε ένα παρόμοιο e-mail σκεφθείτε το καλά. Και αν αποφασίσετε παρόλα αυτά να το κάνετε, για τους δικούς σας λόγους, βεβαιωθείτε ότι αφιερώσατε 4 δευτερόλεπτα για να σβήσετε από το σώμα του μηνύματος όλες τις περιττές διευθύνσεις e-mail που περιείχε από τον προηγούμενο αποστολέα.

Τη διαφορά θα τη δείτε στο mailbox σας με τον καιρό.

Ελπίζω να μην σας κούρασα,

Κωνσταντίνος Τζανίδης
IT Manager
http://wizy.blogspot.com

Υ.Γ. Παραβαίνοντας την προτροπή του e-mail μου, σας συστήνω να ενημερώσετε τους φίλους σας σχετικά με αυτό προωθώντας το e-mail κυρίως σε όσους σας έχουν ενοχλήσει κατά καιρούς με άσκοπα μηνύματα. Απλώς κάντε το σωστά, σύμφωνα με τις συμβουλές της τελευταίας παραγράφου. Όσοι θέλετε να διαβάσετε περισσότερα σχόλια πάνω σε πραγματικά παραδείγματα σχετικά με το θέμα, επισκευθείτε τις σελίδες http://www.snopes.com/inboxer/nothing/billgate.asp και http://en.wikipedia.org/wiki/Chain_e-mail.

29 σχόλια:

  1. Ανώνυμος16/11/07 22:43

    Πως μπορούμε να διαγράψουμε τις περιττές διευθύνσεις ενός email όταν το προωθούμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος19/11/07 13:17

    Προωθώντας το mail αυτό πρόσθεσα και μια γραμμή παραπάνω.
    "...τις περιττές διευθύνσεις e-mail που περιείχε από τον προηγούμενο αποστολέα.

    Επίσης όταν αποστέλλετε ένα email σε πολλούς αποδέκτες φροντίστε να χρησιμοποιείτε το πεδιό bcc, ή ιδιαίτερη κοινοποίηση στα ελληνικά. Η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομίου είναι προσωπικό δεδομένο και σίγουρα δεν θέλουν κάποιοι να δημοσιοποιείται"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος20/11/07 14:29

    Ωραίο το όλο θεματάκι αλλά έχω να συμπληρώσω ότι παρατήρησα (όταν δεν ήμουν πολυάσχολη και αγχωμένη με δουλεία-κοινός μαθητούδι ) ότι τα μυρμηγκάκια πέφτουν και από τις δυο κατευθύνσεις .....αλλά για να το λες εσύ θα το `χεις μελετήσει το θέμα 
    Συνέχισε έτσι, καλή «διερεύνηση»
    Στέλλα θεσσαλονίκη *****

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος20/11/07 21:41

    Πολυ καλό το post σου αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα. Για να γίνουν όλα αυτά που περιγράφεις πρέπει να υπάρχει λογική. Πράγμα που στις μέρες μας το θεωρώ πολύ σπάνιο.

    Η προσπάθεια μετράει και όπως λέει και κάποιος σοφός : Όλοι παραπονιούνται για το σκοτάδι αλλά κανένας δεν ανάβει ένα κερί.

    simplethinks

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος20/11/07 21:43

    Πολυ καλό το post σου αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα. Για να γίνουν όλα αυτά που περιγράφεις πρέπει να υπάρχει λογική. Πράγμα που στις μέρες μας το θεωρώ πολύ σπάνιο.

    Η προσπάθεια μετράει και όπως λέει και κάποιος σοφός : Όλοι παραπονιούνται για το σκοτάδι αλλά κανένας δεν ανάβει ένα κερί.

    simplethinks

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φίλε μπράβο.
    Είναι κάτι που φωνάζω σε όσους γνωστούς μου μπορώ και είναι ένα θέμα που πραγματικά πρέπει να το φωνάξουμε σε όσους περισσότερους μπορούμε. Το μόνο που με απασχολεί πραγματικά είναι ότι πολλές φορές μου έρχονται μηνύματα από ανθρώπους που έχουν χρόνια στο Internet και υποτίθεται ότι ξέρουν τι τους γίνεται. Τι να πω
    Με εκτίμηση abeness

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος21/11/07 14:07

    Φίλε μπράβο.
    Τώρα κατάλαβα τι παίζει.
    Σε ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος23/11/07 15:20

    efxaristoume gia tis poli endiaferouses plirofories.
    Teleftaia ekanan thrafsi afta ta email k exete apolito dikio einai akrivos etsi opos ta lete, ego tous to elega kai den me pistevan. tora tha proothiso to diko sas email gia na teleionei afti i istoria.
    na eiste kala

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος25/11/07 17:54

    kat arxas syggnwmi gia ta greeklish..
    den kserw poios eisai alla eisai agios..!
    toso kairo ithela na eksigisw se ola ayta ta atoma me iq katw tou 50 giati den prepei na me enoxloun gia to paidaki me karkino poy zei sti zimbabwe
    alla panta i syzitisi katelige kapws etsi:
    "kala, de me noiazei an katalavaineis ti sou lew, aplws diagrapse me ap to buddy list sou"
    twra me ayto to arthro sou epitelous mporw na apalagw ap oles aytes tis dianoies xwris peretairw trives k kopo..
    i sincerely thank you
    alex vasileiou
    tum electrical engineering undergrad student

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος26/11/07 12:29

    επιτέλους, κάποιος που δεν βαρέθηκε να τα γράψει όλα αυτά ...
    Όποτε έλεγα να κάτσω να τα γράψω με έπιανε η βαρεμάρα ....
    Επιτέλους ας σταματίσουν την παράνοια με τα chain letters ... ελεος πια !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος27/11/07 01:43

    kosta efharistoume para poli gia tis politimes symvoules. pragmatika o kosmos ehei agnoia. tragiki agnoia.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καταρχήν συγχαρητήρια στον κύριο Τζανίδη που επιτέλους ένα σοβαρό και εξειδικευμένο άτομο με λογικότατα επιχειρήματα εξηγεί στον κόσμο τι συμβαίνει με αυτή την απαράδεκτη κατάσταση των "αλυσιδωτών e-mails" Παρόλο που δεν έχω καμία σχέση με το χώρο της τεχνολογίας το θεωρώ απαράδεκτο και ειλικρινά απορώ πως τόσος κόσμος πιστεύει όλες αυτές τις ανοησίες και προωθεί ακόμα αυτά τα μηνύματα. Ευχαριστούμε για την ενημέρωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καταρχήν συγχαρητήρια στον κύριο Τζανίδη που επιτέλους ένα σοβαρό και εξειδικευμένο άτομο με λογικότατα επιχειρήματα εξηγεί στον κόσμο τι συμβαίνει με αυτή την απαράδεκτη κατάσταση των "αλυσιδωτών e- mails" Παρόλο που δεν έχω καμία σχέση με το χώρο της τεχνολογίας το θεωρώ απαράδεκτο και ειλικρινά απορώ πως τόσος κόσμος πιστεύει όλες αυτές τις ανοησίες και προωθεί ακόμα αυτά τα μηνύματα. Ευχαριστούμε για την ενημέρωση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μελετάω εδώ και πολύ καιρό τα emails που προωθούνται από account σε account και περιέχουν τεράστιες και πολλές λίστες με ενεργά email accounts, όπως πολύ σωστά το παρατηρήσατε.
    Αυτό που έχετε γράψει δεν είναι όμως καινούργιο και έχω μερικές ενστάσεις προς συζήτηση.

    Είχα διαβάσει κάπου πριν πολύ καιρό ότι είναι η νέα μόδα δημιουργίας ιών.
    Οι ιοί όπως και να το δεις έχουν σαν κύριο σκοπό να ενοχλήσουν τους χρήστες και αφού είδαν ότι η διοχέτευση των ιών είναι αδύνατη με τα υπερσύγχρονα αντί-ικά να το επιτύχουν, δημιούργησαν τα spam emails για αυτό τον λόγο. Λογικό ακούγεται.

    Προς δική σας και δική μας πληροφόρηση, εσείς που ασχολείστε με την πληροφορική, αν δεν υπάρχει κανένα σύστημα εντοπισμού των emails παγκοσμίως γιατί πριν από 2 χρόνια είχε βγει ειδικός νόμος, μόνο για το internet,παγκοσμίως για άρση του προσωπικού απορρήτου στα emails? Και για να μην φανεί πολύ ηλίθιο αυτό που λέω, γιατί ακολούθησε μετά από 1 χρόνο και σε όλες τις τηλεπικοινωνίες(τηλέφωνο κτλ)?
    Μήπως επειδή κάποιος, αν το επιθυμεί, μπορεί να ελέγξει τα email μου ή τα δικά σας?
    Μήπως επειδή με την αφορμή των τρομοκρατικών επιθέσεων υπάρχουν μερικά filters(λέξεις κλειδιά) που μπορούν να στιγματίσουν emails και να ελεγχθούν από τους «ειδικούς» της οποιαδήποτε εταιρίας?

    Αυτό που λέω δεν υπάρχει?Και ούτε μπορεί να γίνει?Προσωπικά μπορώ να γράψω ένα script ανταλλαγής email και να το κάνω αυτό(δηλαδή να έχω πρόσβαση σε όλα τα mails και φυσικά να στιγματίζω αυτά που χρησιμοποιούν λέξεις κλειδιά). Και σίγουρα επειδή γνωρίζω πως αισθάνεται ο προγραμματιστής που μπορεί να φτιάξει ένα τέτοιο script για την msn ή την google θα ήταν άκρως δελεαστικό να το κάνουν προτού βγει αυτός ο νόμος.

    «Κανείς δε σκορπάει τα χρήματά του στο internet»?
    Ίσως να φταίει η διατύπωση αλλά γνωρίζω πολλές εταιρίες που δίνουν ελάχιστα χρήματα σε εκείνους που θέλουν και μπορούν να στείλουν μαζικά διαφημιστικά emails και επίσης γνωρίζω πολλά άτομα που ενδιαφέρονται να τα λαμβάνουν.
    Εννοείτε βέβαια ότι η Microsoft δεν θα στείλει λεφτά επειδή προώθησες ένα email σε Χ αριθμό ατόμων με κάποιες λέξεις κλειδιά, αλλά αυτό δεν αναιρεί ότι μπορούν να στιγματίζουν emails με αυτές τις λέξεις για να ελεγχθούν.

    Τέλος, ξέρω άτομα που γνωρίζουν ανθρώπους λαμβάνοντας τέτοιου είδους emails και άτομα που ψυχαγωγούνται με το περιεχόμενο του εκάστοτε email.
    Όχι ότι είναι σωστό! Αλλά έτσι έχουν τα πράγματα.

    Και στην τελική αφού προωθήσατε και εσείς «έξυπνα» την ιστοσελίδα σας(ίσως τελικά να αρέσκεστε και εσείς στο άθλημα αυτό και παρατηρώντας τις διαφημίσεις google στα αριστερά της σελίδα σας μπορώ να σκεφτώ πολύ πονηρά και εγώ) και συγκεκριμένα αυτό το ποστ θα ήθελα να συνεχιστεί αυτή η συζήτηση εδώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος29/11/07 11:02

    Να αγιάσει το χεράκι σου.
    Μακάρι να το καταλάβουν όλοι...
    Αλέξανδρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Έχεις απόλυτο δίκιο σε όσα λες. Μόνο μία απορία έχω:
    Ας υποθέσουμε ότι "ξαμολάω" ένα τέτοιο e-mail στο internet για να μαζέψω διευθύνσεις. Πώς σιγουρεύω ότι θα γυρίσει πίσω σε μένα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. φίλε μου συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφεις...έχω δημιουργήσει αντίστοιχο email το οποίο το έχω προωθήσει στους χρήστες της εταιρεία που δουλεύω (είμαι IT και εγώ).

    αλλά τους παρότρινα να ΜΗΝ το προωθήσουν αλλού.

    Γιατί η ειρωνία είναι ότι με το δικό σου κείμενο έχει δημιουργηθεί νέο chain email (νομίζω ότι το ήξερες από την αρχή).Όμως το πιο απλό πράγμα που είναι το Bcc ...δεν το ακολουθεί κανένας και κάνουν απλά reply και το email που μου ήρθε έχει πάνω από 100 πραγματικές διευθύνσεις, οπότε και έτσι η κατάληξη είναι η ίδια...

    α...και το έχω λάβει 4 φορές σε 2 μέρες.

    :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. μου ήλθε ένα maiil που με έφερε εδώ λοιπόν?,,,,]
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αγαπητέ Κωνσταντίνε,
    Πραγματικά σ'ευχαριστώ για αυτό το κείμενο.

    Έχω κουραστεί από την κατάσταση πάρα πολύ και όσο και αν το εξηγώ στους φίλους και τους γνωστούς, δεν εννοούν να το καταλάβουν.

    Ελπίζω να καταφέρεις κάτι με το κείμενό σου.

    Φιλικά
    Ματίνα Αντωνοπούλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ενώ δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία πως το άρθρο σας, και η αποστολή του σε email είχε τις αγνότερες των προθέσεων, θα ήθελα να διαφωνήσω στο εξής: το διαδίκτυο, όπως και η τηλεόραση και πολλά άλλα, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για κερδοσκοπικούς ή επιμορφωτικούς λόγους. Μέσω chain emails οι φιλάνθρωποι και φιλόζωοι ακτιβιστές ανά τον κόσμο έχουν καταφέρει να επιμορφώσουν τους ανθρώπους και να συγκεντρώσουν χιλιάδες υπογραφές στις αιτήσεις τους. Ασχολούμαι εθελοντικά με τα δικαιώματα των ανθρώπων και των ζώων και μπορώ να σας πω με βεβαιότητα πως τα chain emails βοηθούν ανυπολόγιστα. Κάτι απείρως πιο σημαντικό από τα ενοχλητικά spam, όσο και να είναι. Προσωπικά ποτέ δεν προώθησα κάποιο από τα μηνύματα που αναφέρατε παραπάνω, το θεωρώ και θέμα νοημοσύνης το αν κάποιος πιστέψει στ' αλήθεια πως θα κερδίσει λεφτά ή θα βοηθήσει ένα παιδάκι να γειάννει μόνο προωθώντας ένα γράμμα.
    Δίχως την παραμικρή πρόθεση να φανώ συγκαραβατική, ίσως θα ήταν καλό να προσδιορίσετε ποια chain emails θα ήταν καλό να μην προωθούνται, ειδάλλως το email σας μπορεί να στερήσει σε αιτήσεις και αναρτήσεις σημαντικό αριθμό αποδεκτών. Ξέρετε πώς λειτουργεί και σκέφτεται ο κόσμος... Ο ίδιος κόσμος που θα προωθούσε το 'προώθησε και κέρδισε' με τον ένα ή τον άλλο τρόπο... Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μάλλον είναι τα περισσότερα σχόλια που μάζεψα ποτέ για κάποιο post μου στο παρόν blog. Ευχάριστη έκπληξη, σας ευχαριστώ όλους!

    Ας απαντήσω συνολικά:

    Οι περιττές (προηγούμενες) διευθύνσεις όταν προωθείτε ένα e-mail, διαγράφονται απλώς με το να διαγράψετε ΟΛΟ το υπόλοιπο κείμενο που βρίσκεται πάνω και κάτω από το κυρίως κείμενο του e-mail σας, πριν το αποστείλετε εκ νέου. Σωστή η παρατήρηση λοιπόν και του δεύτερου ανώνυμου φίλου, που είναι και απολύτως συναφής με αυτό.

    Στην ανώνυμη φίλη με τα "μυρμηγκάκια" έχω να κάνω απλώς το σχόλιο ότι δεν καταλαβαίνω απολύτως τίποτα από το δικό της σχόλιο. Αν θέλει, ας επανακάμψει με διευκρινήσεις... :)

    Στον φίλο skull που εκθέτει τους προβληματισμούς του, έχω να πω τα εξής:

    Η άρση του προσωπικού απορρήτου πάσης φύσεως, είτε αφορά τα e-mails είτε τις τηλεπικοινωνίες γενικότερα, είναι τελείως διαφορετικό πράγμα από τον "εντοπισμό" που επικαλούνται κάποιοι πως μπορεί να γίνει αυτόματα από την όποια εταιρία. Η άρση του απορρήτου γίνεται επιλεκτικά για χρήση των κυβερνητικών οργανισμών και διωκτικών αρχών σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις και όχι αβίαστα για χρήση από τον κάθε ιδιώτη. Σε διαβεβαιώ λοιπόν, στον βαθμό που είμαι σε θέση και να γνωρίζω αλλά και να κρίνω τεχνικά ακόμη κι αν δεν γνωρίζω απόλυτα, πως το αυτόματο e-mail monitoring δεν υφίσταται λόγω σχεδιασμού του ίδιου του internet, όπως προείπα.

    Αυτό που μπορεί να επιτύχει κάποιος με την άρση του απορρήτου, είναι να βρει ποιός πραγματικά κρύβεται πίσω από κάθε διεύθυνση e-mail, γεγονός που συμβαίνει όμως (τουλάχιστον στην Ελλάδα) μόνον με εισαγγελική παρέμβαση και για απολύτως σοβαρές υποθέσεις. Οι εταιρίες πολύ θα το ήθελαν να έχουν πρόσβαση σε τέτοιες πληροφορίες κάτι που όμως, ευτυχώς, δε συμβαίνει.

    Από την άλλη, η όποια ανάκτηση προσωπικών δεδομένων μπορεί να γίνει μόνο από τον τελικό προορισμό του κάθε e-mail. Π.χ. αν εσύ έχεις ένα e-mail στο Yahoo και θέλεις να στείλεις ένα mail σε μένα στο GMail, μόνο το GMail αποθηκεύει το μήνυμά σου μέχρι να το διαβάσω και να το σβήσω. Η δε αποκάλυψη της προσωπικής σου ταυτότητας, είναι ακόμη πιο δύσκολη υπόθεση από την απλή ανάκτηση ενός e-mail από τους τελικούς servers που το φιλοξενούν, καθώς (στο συγκεκριμένο παράδειγμα λ.χ.) θα έπρεπε να γίνει εισαγγελική παραγγελία στο Yahoo ώστε να γνωστοποιήσει το IP με το οποίο έγινε χρήση του συγκεκριμένου λογαριασμού (σου) και, εάν αυτό τελικά επιτυγχάνονταν, να γίνει νέα εισαγγελική παραγγελία στον ISP σου στην Ελλάδα (λ.χ. OTEnet) στον οποίο και ανήκει το IP που βρέθηκε στο Yahoo ώστε να ανακτηθούν τα προσωπικά σου δεδομένα και να 'ρθουν να σου χτυπήσουν την πόρτα. Εδώ να σημειώσω πως η κάθε χώρα δεν υπακούει κατ' ανάγκη στους νόμους μιας άλλης (π.χ. κάλλιστα μπορεί το Yahoo να "γειώσει" τον Έλληνα εισαγγελέα αν δε δοθεί διεθνής διάσταση στο αδίκημα). Απ' αυτό το απλό παράδειγμα νομίζω καταλαβαίνετε πόσο δύσκολο είναι για τις ιδιωτικές εταιρίες να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτά τα ευαίσθητα δεδομένα, όταν είναι τόσο δύσκολο για το ίδιο το (κάθε) κράτος να τα... βάλει στο χέρι.

    Όσον αφορά τα διαφημιστικά e-mails που αναφέρεις, προφανώς και υπάρχουν εταιρίες που σε "αποζημιώνουν" για να τους δίνεις e-mail διευθύνσεις πραγματικών ατόμων ώστε να προωθούν προϊόντα και υπηρεσίες σε αυτά. Αυτό άλλωστε ανέφερα ξεκάθαρα ότι συμβαίνει. Το αν κάποιοι κερδίζουν χρήματα απλώς και μόνο διαβάζοντας e-mails δεν το γνωρίζω, θεωρώ όμως ότι είναι άλλο ένα κόλπο όπως τα "clicks" σε διαφημίσεις που κάνουν πολλοί για να μαζέψουν χρήματα.

    Όσο για το ειρωνικό σχόλιο περί των Google Ads που υπάρχουν στο blog μου, το αντιπαρέρχομαι. Θα σημειώσω όμως πως στο e-mail μου δεν παρότρυνα κανέναν ούτε να μπει στο blog μου, ούτε να πατήσει σε καμία διαφήμιση. Το e-mail μου απεστάλει μόνον σε εκείνες τις διευθύνσεις που υπήρχαν σε κάποιο chain letter που έλαβα τον τελευταίο μήνα - και προφανώς όχι σε όλο το address book μου. Τη διεύθυνση του blog μου τη συμπλήρωσα καλοπροαίρετα για να δώσω το δικαίωμα να γίνει γόνιμη συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων για το συγκεκριμένο θέμα ΔΗΜΟΣΙΑ και όχι με απλές απαντήσεις στο mailbox μου που δεν θα διάβαζε κανείς άλλος εκτός από μένα. Επομένως η "πονηριά" που αναφέρεις είναι τουλάχιστον ατυχής και άδικη.

    Στον antonis_x θα πω πως δεν μπορείς να είσαι σίγουρος ότι το e-mail αυτό θα καταλήξει πάλι σε σένα (αν είναι πολύ επιτυχημένο ως chain letter, το πιθανότερο είναι ότι θα καταλήξει κάποια στιγμή όμως, ακόμη και μετά από χρόνια). Για τον λόγο αυτό λειτουργούν συμπληρωματικά τα trojans και τα spywares, τα οποία συνήθως γράφονται και από τους ίδιους τους αποστολείς τέτοιων chain letters προς συλλογή όλο και περισσότερων διευθύνσεων από τους υπολογιστές τους οποίους και τελικά καταφέρνουν να μολύνουν.

    Στον φίλο blackman θα πω πως προφανώς δημιούργησα ένα νέο chain letter... Ας είναι όμως αυτή τη φορά για κάτι χρήσιμο και κοινωφελές και όχι για αηδίες του τύπου "κερδίστε χρήματα" ή "σώστε το παιδάκι με τα cents της AOL".

    Εδώ κολλάει και το πολύ εύστοχο σχόλιο της Lina Drimas. Πραγματικά κάποια chain letters μπορούν να είναι πολύ εύστοχα, χρήσιμα και κοινωφελώς αποδοτικά. Θεωρώ πως στο κείμενό μου δεν δαιμονοποίησα άκριτα ΟΛΑ τα chain letters. Προσπάθησα να κάνω δύο πράγματα: να διευκρινίσω το γιατί τα "βλακώδη" chain letters είναι όντως "βλακώδη" και το να δείξω τον τρόπο με τον οποίο, αν πράγματι κάποιος θέλει να προωθήσει ένα μήνυμα, μπορεί να το κάνει σωστά. Το αν το κατάφερα, είναι απλώς... στην κρίση σας!

    Ο ανοιχτός διάλογος παραμένει. Σας ευχαριστώ και πάλι όλους και εύχομαι σε πιο ουσιαστικά e-mails στα mailbox μας από εδώ και πέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ευχαριστώ θερμά που βρήκες λίγο χρόνο να μας απαντήσεις, και μάλιστα έναν-έναν προσωπικά. Συμφωνώ με το περιεχόμενο της απάντησής σου, κάπου είναι ενθαρρυντικό το να συναντάς λογικό και μορφωμένο κόσμο στο διαδίκτυο. Φιλικά, Λίνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Δυστυχώς η ορθολογική σκέψη δολοφονείται χωρίς οίκτο στις μέρες μας, σε σημείο που θυμίζει οργανωμένο έγκλημα! Από τα σχολεία με την παπαγαλία, την τηλεόραση που πάει από βλακεία σε βλακεία (με ελάχιστες εξαιρέσεις, όπως πχ ο Λαζόπουλος, τα τηλεπαιχνίδια που πλέον ούτε ικανότητες χρειάζεσαι, ούτε γνώσεις παρά μόνο τύχη... Θα μπορούσα να μιλάω για τους δολοφόνους της λογικής πολύ ακόμα, αλλά μάλλον από ένα σημείο και μετά θα ήμουν μόνος μου.
    Τα συγχαρητήριά μου λοιπόν στον κ. Τζανίδη που στέκεται όρθιος και φωνάζει μπροστά σε ένα τόσο μεγάλο πρόβλημα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος10/7/08 16:39

    Αγαπητοί φίλοι.
    Το μαχαίρι είναι αυτό που είναι. Αν σφάξω άνθρωπο κάνω φόνο, αν κόψω τη σαλάτα ταΐζω τα παιδιά μου.
    Έτσι είναι και τα emails. Αν το είχε στα χέρια του ο Καποδίστριας θάκανε καλή δουλειά.
    Αν τόχουν διεστραμμένοι ανθρώποι ασφαλώς θα κάνουν τα δικά τους.
    Εμείς προσπαθούμε να βρούμε διευθύνσεις από το ΛΑΟΣ για να ενημερώνουμε για τις βρωμιές και τις αδικίες μήπως και καταφέρουμε το ακατόρθωτο, με δική μας οικονομική επιβάρυνση, με αγώνα και χρόνο δικό μας.
    Αυτό είναι καλό. Οι άλλοι κάνουν τα δικά τους. Οι πράξεις είναι οι ίδιες, οι προθέσεις αλλάζουν.
    Οι ακτιβιστές χρειάζονται διευθύνσεις, οι οικολόγοι επίσης, εμείς επίσης.
    Και οι ρουφιάνοι τις χρειάζονται επίσης.
    Και οι λαδέμποροι, και οι κίναιδοι.
    Τι ημάς προς αυτούς;

    "ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΛΑΟΣ ΑΧΑΪΑΣ prefecture.achaeas@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος17/11/08 10:38

    Συμφωνω απολυτα και μπραβο αλλα ενα δεν καταλαβα. Αφου Tracking δεν γινeται, πως συλλεγουν τα email αργοτερα??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος30/4/09 20:40

    Πολύ χρήσιμο το θέμα, γνωστό το φαινόμενο. ``Ουδέν κενόν (κρυφό)υπό τον ήλιον `` όμως. Κι εσείς έτσι με βρήκατε,εγώ δεν σας γνωρίζω. Θα μου πείτε:<< Μα είναι για το καλό σας, για την προστασία σας>> το εκτιμώ αλλά εσείς γιατί μου κοινοποιήσατε τόσα oνόματα με τα e-mails τους, γιατί δεν αποφεύγετε αυτό που μου λέτε εμένα να αποφύγω?? Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Δε νομίζω να πήρατε από εμένα προσωπικά ένα τέτοιο e-mail, πόσο μάλλον με πολλαπλές διευθύνσεις. Προφανώς ο όποιος φίλος θέλησε να σας το προωθήσει για να σας ενημερώσει, δεν τήρησε την προτροπή της τελευταίας παραγράφου όπως αναφέρεται και στο συγκεκριμένο κείμενο. Κάντε μια πιο προσεκτική ανάγνωση και θα το διαπιστώσετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή